Цитата

Будь собою, інші ролі зайняті.

Оскар Уайльд

Cемінар – тренінг з медіаграмотності

Запорізький коледж радіоелектроніки ЗНТУ
Опубліковано: 11:47 01.12.2016

На заході зібралися представники різних сфер діяльності, а також наші викладачі Клименко Г.В., Слободяник О.О., Шевченко О.П. і студент групи КС 13-1 Тарабан О..

Перше питання, яке залишається відкритим: чи розуміє пересічний громадянин, що таке медіаграмотність? Медіаосвіта? (Не кажучи вже про те, чим вони відрізняються.) Визначень медіаграмотності можна знайти багато, але якщо коротко — це знання, які дають можливість людині аналізувати й критично оцінювати інформацію з різних типів медіа. Про медіаграмотність почали активно говорити через інформаційну війну— називаючи її одним із найбільш ефективних способів протистояти пропаганді.

Актуальність семінару пов’язана з реформами в освіті. Навчити педагогів – навчити молодь. Адже з народження діти медіаграмотні, але суспільство їх дуже сильно ламає. Тому медіаграмотність і критичне мислення – це «практично однакові» поняття.

Тренінг проходив за програмою

Тривалість

Навчальні блоки та використані техніки

9.30- 10.00

Реєстрація учасників.Кава -брейк

10.00-10.45

Блок №1: «Давайте знайомитися». Введення в тему.

Ігри-криголами, інтерактивні вправи, мозковий штурм

10.45-12.00

Блок №2: «Інформація та мас-медіа»

Мультимедійна презентація, робота в малих групах, запитання-відповіді, обговорення

12.00-12.30

Обід

12.30-14.00

Блок №3: «Що таке пропаганда?»

Робота в групах, презентація результатів, ігри.

14.00.-15.15

Блок № 4: «Маніпуляція та пропаганда»»

Відеоперегляд,дискусія, робота творчих груп.

15.15 -15.45

Кава -брейк

15.45-16.45

Блок № 5: «Як думати критично, виявляти прихований зміст та читати між рядками»

Мультимедійна презентація, запитання-відповіді, робота в групах

16.45-17.00

Підсумок. Обговорення. Анкетування.

І всі блоки проходили дуже активно і цікаво, час спливав дуже швидко.

Cемінар – тренінг з медіаграмотності

Cемінар – тренінг з медіаграмотності

Cемінар – тренінг з медіаграмотності

Cемінар – тренінг з медіаграмотності

Олег Охредько зазначає: «Права людини та медіаосвіта мають багато схожого — люди переважно не розуміють ні того, ні іншого, а щоб зрозуміти й те  і інше, треба дуже активно використовувати критичне мислення. Найкращий варіант дії медіаосвіти — це робота з агентами впливу, тому що поки в нас є дуже великий консерватизм навіть з боку звичайного суспільства, закладений ще в радянські часи, і ми не змогли ще це перебороти».

Найцікавішим було те, що учасники семінару переглядали відеоролики з українського та світового медіа простору і тут же під керівництвом тренерів Масютіної Марини та Охредько Олега знаходили і  класифікували матеріали як фейки, маніпуляції, пропаганду.

Прикладом того, як медіаграмотність можна інтегрувати в гуманітарні уроки,є нещодавно виданий посібник для викладачів «Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін», який містить плани-конспекти уроків для курсів «Історія України», «Всесвітня історія», а також «Людина і світ». Основні теми: боротьба України за незалежність в 1917–1920 роках, Голодомор, світові війни, нацизм, пропаганда. Власне, про медіа вкласичному розумінні там нічого немає— але це якраз приклад інтегративного підходу, коли вправи для розвитку критичного мислення й умінь вести дискусію включаються врізні дисципліни.

Розроблення і прийняття нової редакції Концепції впровадження медіаосвіти в Україні  – важлива складова модернізації освіти, яка сприятиме побудові в країні інформаційного суспільства, розвиткові економіки знань, становленню громадянського суспільства.

Cемінар – тренінг з медіаграмотності

Комісія ПМ, КС, КСМ