Цитата

Я люблю життя, бо ще стільки багато невідомого.

Ентоні Хопкінс

«Ігри» зі смертю

«Ігри» зі смертю
Опубліковано: 07:18 09.03.2017

Зростання соціально-економічної нестабільності, безробіття, проблем в сімейно-побутовій сфері провокує в житті підлітка розвиток ризикованої поведінки (схильність вступати в сумнівні компанії, вживання алкоголю, наркотичних речовин, прагнення отримувати задоволення з викидом адреналіну в кров). Взявши це на озброєння, стали створюватися так звані «ігри», які провокують підлітків до ризикованої поведінки і навіть доводять до самогубства.

Це «ігри» під назвою: «Біжи або помри», «Зникни на 24 години». Також, створюються групи, що спонукають підлітків до скоєння самогубства: «Синій кит», «Тихий дім», «Розбуди мене о 4:20» і т. п., які з екстремальної швидкістю отримали популярність. Підвищений ризик участі в таких сумнівних «забавах» у особливо вразливих підлітків, які переживають не найлегші часи (перехідний період, конфлікти, приниження однолітків, відсутність уваги, розуміння і прийняття з боку батьків і оточення).

Ситуація, що склалася не змогла залишити без уваги студентів нашого коледжу. 28 лютого 2017 року в бібліотеці коледжу небайдужі і стурбовані цією епідемією студенти спеціальностей ТК, ОТ, КС, КСМ, ПМ (3 курс), разом з практичним психологом Ракитянської Катериною Вікторівною, зібралися для того, щоб обговорити і почати застосовувати профілактичні дії щодо запобігання участі в таких «іграх» наших студентів.

Студенти розділилися на 3 команди, їм було необхідно методом «мозкового штурму» розробити дії з профілактики нещасних випадків, які можуть спричинити такі «ігри». Процес генерування ідей виявився дуже жвавим, кожен активно пропонував своє бачення вирішення проблеми, всі вони були прийняті до уваги. Спікер від кожної команди презентував напрацьовані ними ідеї, вони не менш жваво обговорювалися і практичний психолог вносила їх в загальний список дій. Далі між учасниками були розподілені процеси щодо початку впровадження ідей в життя.

Ось деякі ідеї, які згенерували наші студенти: створення анти-групи, в якій головна ідея - життєлюбність і оптимізм на противагу ідеї смерті. Спільне проведення часу (звучали пропозиції ходити в походи, разом гуляти, проводити ігри на згуртування). Головна думка цієї ідеї - показати підліткам, що з ними хочуть разом проводити час, цікавляться їх життям, що вони не самотні, а оточення в коледжі готове прийти на допомогу. Якщо буде потрібно до когось звернутися, то тебе не покинуть. У закінченні дискусії ми прийшли до висновку, що в профілактиці цієї проблеми потрібно дивитися не на наслідок (участь в таких іграх), а на першопричину через що підлітки вдаються до цього. У зв'язку з цим, ми просимо батьків звертати більше уваги на поведінку, зміни в настрої своїх дітей, виявляти щирий інтерес до їхніх проблем, частіше говорити їм ласкаві, приємні слова, щоб вони відчували, що їх люблять.

На превеликий жаль, коли проблем виявляється занадто багато, а поруч нікого немає, нестійка психіка підлітка не може впоратися з усім і рішення може звузитися до єдиного невірного виходу, після якого виправити нічого неможливо. У такому стані можна не помітити цю неможливість і то, як проступок віддзеркалиться на людях, які тебе люблять. Тому, якщо у вас є потреба бути почутим, зрозумілим, отримати прийняття і підтримку - ви можете звернутися до психолога нашого коледжу.

практичний психолог Ракитянська К.В.